Türk Halk Ezgilerinin Keman Eğitimi Yoluyla Müzik Öğretmenliği Eğitimi

Türk Halk Ezgilerinin Keman Eğitimi Yoluyla Müzik Öğretmenliği Eğitimine Yansıması
Uğur Alpagut, Ali Uçan

38,92 TL
Tükendi
9786059867719
688125
Türk Halk Ezgilerinin Keman Eğitimi Yoluyla Müzik Öğretmenliği Eğitimine Yansıması
Türk Halk Ezgilerinin Keman Eğitimi Yoluyla Müzik Öğretmenliği Eğitimine Yansıması
38.92

Türkiye'de Lisansüstü "tez" çalışmalarının kitaplaştırılması ve bu yolla geniş çevrelerin ilgisine sunulması önemli bir gereksinim göstermektedir. Titizlikle gerçekleştirilen araştırmalar ve onların yayımlanması sayesinde, alana dönük bireylerin mesleki gelişimine ya da genel anlamda okurların kişisel gelişimine olumlu katkılar sağlanması, bu çalışmaların daha da çok yerini bulmasını sağlayacaktır.

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda Türk halk ezgilerinin temel müzik öğeleriyle kemana uyarlanması nasıl gerçekleşmektedir ve bu süreçte belirli hedefler ve hedef davranışlar doğrultusunda ne gibi anlamlı gelişmeler sağlamaktadır. Bu yaklaşımın keman eğitimi yoluyla müzik öğretmenliği eğitimine yansıyabilirlik durumu nedir?

Yukarıda belirtilen ana problemin farklı yöntemlerle çözümlenmesinin ve sonuçlarının değerlendirilmesinin nedenleri arasında öne çıkan unsurlar şunlardır:

Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve devinişsel gelişmeleri yoluyla belirlenen hedeflere ulaşılarak, Türk halk ezgilerinin kemana uyarlanması ve bu gelişmelerin müzik öğretmenliği eğitimine olumlu yansımaların gerçekleşmesi, bu araştırmanın genel amacını oluşturmaktadır. Söz konusu yaklaşımın izlenmesiyle sağlanacak eğitsel yararlılıkların, müzik öğretmenliği eğitimindeki keman eğitimi sürecini ve öğrencilerin mesleki yaşamlarında kemanın kullanılması süreçlerini olumlu yönde etkilemesi ve başarı grafiklerinin yükselmesine katkı getirmesi de araştırmanın amaçları arasındadır.

Bu yaklaşımla amaçlanan bir diğer eğitsel özellik ise, öğrenci merkezli çalışmalara daha çok olanak sağlamaktır. Öğrencilerin kemanla ilgili teknik birikimleri yaratıcı ve tasarlayıcı özelliklerini kullanarak, Türk halk müziğine ilişkin iç güdüsel birikimleriyle birleştirmeleri, öğrenci merkezli çalışmaların özünü oluşturmaktadır.

Kapat