Pratik Fotoğraf Rehberi 2: Etkili Fotoğraflar İçin Kompozisyon
Cenk Gençdiş
%10
İNDİRİM
25,00 TL
22,50 TL
Tükendi
9786056178573
564068
https://www.ilknokta.com/cenk-gencdis/pratik-fotograf-rehberi-2-etkili-fotograflar-icin-kompozisyon.htm
Pratik Fotoğraf Rehberi 2: Etkili Fotoğraflar İçin Kompozisyon
22.50
"Fotograflar piyangodan veya sihirli bir şapkanın içinden çekip çıkartılmış rastlantılar değildir, onlar kazanılır."
-Marc Riboud-
Kompozisyon, fotograf da dahil, bütün görsel sanatlar için temel olduğu inkar edilmez bir gerçektir. Bütün görsel sanatlarda olduğu gibi, fotografta da kompozisyon bir amaç değil, araçtır. Görsellik ile anlatılmak istenen duyguyu, verilmek istenen mesajı, gösterilmek istenen konuyu daha güçlü daha etkili anlatmanın bir aracıdır. Kompozisyon amaç olursa elde edilecek sonuç fotografik anlatımdan, duygudan yoksun bir görsel kayıttan öteye gitmeyecektir. Kompozisyon (biçim) ve anlatım (içerik) bir bütündür. Birbirinden bağımsız, ayrı düşünülmemesi gerekir.
Her sanat eseri bir düşünce anlatır, bunu bir biçimde anlatır, bir tekniğe yaslanır, bir özgünlük taşır.
Sonuçta fotografta anlatılan ne olursa olsun, sanatçının anlattığı her şeyi biçimden yani kompozisyondan okuruz. Bu kitap, yirmi yıldır profesyonel iş ya da kişisel kaygılarım için fotograf çekerken dikkat ettiğim, göz önüne aldığım kompozisyon kriterlerini örnek fotograflar ile açıklamak, uzun fotograf yolculuğuna çıkanların birçok farklı konuda çekimler gerçekleştirirken, başka insanların çektikleri fotografları değerlendirirken bir çekim ve değerlendirme kriterine sahip olmalarını sağlamak amacıyla yazılmıştır. Hiçbir başlık bir kural değildir. Uyulmaması fotografınızın "kötü" olacağı anlamını taşımaz. Her şeyden önce fotografların makine ile değil, beyin ve duygu ile çekildiğini unutmamak gerekir. En doğru kompozisyon kriteri duyguyu en etkili şekilde aktarmanızı sağlayacak olandır.
Her zaman, tüm çekimlerde / değerlendirmelerde aklımdan çıkmayan ve fotograf hayatıma yön verdiğini düşündüğüm bir cümleyi de paylaşmanın tam yeridir diye düşünüyorum:??
"Tüm kompozisyon kriterlerini bilirim, ama istersem bozarım"
(Tanıtım Bülteninden)
-Marc Riboud-
Kompozisyon, fotograf da dahil, bütün görsel sanatlar için temel olduğu inkar edilmez bir gerçektir. Bütün görsel sanatlarda olduğu gibi, fotografta da kompozisyon bir amaç değil, araçtır. Görsellik ile anlatılmak istenen duyguyu, verilmek istenen mesajı, gösterilmek istenen konuyu daha güçlü daha etkili anlatmanın bir aracıdır. Kompozisyon amaç olursa elde edilecek sonuç fotografik anlatımdan, duygudan yoksun bir görsel kayıttan öteye gitmeyecektir. Kompozisyon (biçim) ve anlatım (içerik) bir bütündür. Birbirinden bağımsız, ayrı düşünülmemesi gerekir.
Her sanat eseri bir düşünce anlatır, bunu bir biçimde anlatır, bir tekniğe yaslanır, bir özgünlük taşır.
Sonuçta fotografta anlatılan ne olursa olsun, sanatçının anlattığı her şeyi biçimden yani kompozisyondan okuruz. Bu kitap, yirmi yıldır profesyonel iş ya da kişisel kaygılarım için fotograf çekerken dikkat ettiğim, göz önüne aldığım kompozisyon kriterlerini örnek fotograflar ile açıklamak, uzun fotograf yolculuğuna çıkanların birçok farklı konuda çekimler gerçekleştirirken, başka insanların çektikleri fotografları değerlendirirken bir çekim ve değerlendirme kriterine sahip olmalarını sağlamak amacıyla yazılmıştır. Hiçbir başlık bir kural değildir. Uyulmaması fotografınızın "kötü" olacağı anlamını taşımaz. Her şeyden önce fotografların makine ile değil, beyin ve duygu ile çekildiğini unutmamak gerekir. En doğru kompozisyon kriteri duyguyu en etkili şekilde aktarmanızı sağlayacak olandır.
Her zaman, tüm çekimlerde / değerlendirmelerde aklımdan çıkmayan ve fotograf hayatıma yön verdiğini düşündüğüm bir cümleyi de paylaşmanın tam yeridir diye düşünüyorum:??
"Tüm kompozisyon kriterlerini bilirim, ama istersem bozarım"
(Tanıtım Bülteninden)
- Açıklama
- "Fotograflar piyangodan veya sihirli bir şapkanın içinden çekip çıkartılmış rastlantılar değildir, onlar kazanılır."
-Marc Riboud-
Kompozisyon, fotograf da dahil, bütün görsel sanatlar için temel olduğu inkar edilmez bir gerçektir. Bütün görsel sanatlarda olduğu gibi, fotografta da kompozisyon bir amaç değil, araçtır. Görsellik ile anlatılmak istenen duyguyu, verilmek istenen mesajı, gösterilmek istenen konuyu daha güçlü daha etkili anlatmanın bir aracıdır. Kompozisyon amaç olursa elde edilecek sonuç fotografik anlatımdan, duygudan yoksun bir görsel kayıttan öteye gitmeyecektir. Kompozisyon (biçim) ve anlatım (içerik) bir bütündür. Birbirinden bağımsız, ayrı düşünülmemesi gerekir.
Her sanat eseri bir düşünce anlatır, bunu bir biçimde anlatır, bir tekniğe yaslanır, bir özgünlük taşır.
Sonuçta fotografta anlatılan ne olursa olsun, sanatçının anlattığı her şeyi biçimden yani kompozisyondan okuruz. Bu kitap, yirmi yıldır profesyonel iş ya da kişisel kaygılarım için fotograf çekerken dikkat ettiğim, göz önüne aldığım kompozisyon kriterlerini örnek fotograflar ile açıklamak, uzun fotograf yolculuğuna çıkanların birçok farklı konuda çekimler gerçekleştirirken, başka insanların çektikleri fotografları değerlendirirken bir çekim ve değerlendirme kriterine sahip olmalarını sağlamak amacıyla yazılmıştır. Hiçbir başlık bir kural değildir. Uyulmaması fotografınızın "kötü" olacağı anlamını taşımaz. Her şeyden önce fotografların makine ile değil, beyin ve duygu ile çekildiğini unutmamak gerekir. En doğru kompozisyon kriteri duyguyu en etkili şekilde aktarmanızı sağlayacak olandır.
Her zaman, tüm çekimlerde / değerlendirmelerde aklımdan çıkmayan ve fotograf hayatıma yön verdiğini düşündüğüm bir cümleyi de paylaşmanın tam yeridir diye düşünüyorum:??
"Tüm kompozisyon kriterlerini bilirim, ama istersem bozarım"
(Tanıtım Bülteninden)Stok Kodu:9786056178573Boyut:14.0x20.0Sayfa Sayısı:204Basım Tarihi:2012-09Kapak Türü:CiltsizKağıt Türü:KuşeDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yazarın Diğer Kitapları
- Yayınevinin diğer kitapları